Sonja Bakker
Sonja Bakker pakt het alscolgt aan. Ze maakt standaardrecepten die door iedereen gebruikt kunnen worden. Je hoeft nergens meer bij na te denken. Hele dag- en weekmenu’s staan in haar boeken uitgebreid beschreven. Je hoeft alleen de ingrediënten uit de ingrediëntenlijst te kopen en de recepten klaar te maken. Je hoeft niet meer op te letten waar veel en weinig calorieën in zitten en hoe je het klaar moet maken. Dit heeft Sonja allemaal al voor je uitgezocht. Een paar weken “SonjaBakkeren” en de kilo’s vliegen eraf. Tenminste, dat doet ze je geloven.
De meeste diëten zorgen ervoor dat je snel afvalt, maar vervolgens weer net zo hard aankomt. Dit gevaar ligt ook op de loer bij het “SonjaBakkeren”.Men volgt recepten uit haar boeken.. . Sonja Bakker geeft kant- en klare recepten.
Er zijn veel discussies geweest of het Sonja Bakker dieet nu wel zo gezond is. Naar aanleiding van deze discussies heeft ze haar boeken aangepast. Ze heeft bijv. vette vis aan haar recepten toegevoegd, omdat de essentiële visvetzuren ondervertegenwoordigt waren in haar menu’s. Op dit moment zijn haar recepten redelijk gezond. Maar een erg groot minpunt van de recepten van Sonja Bakker is, dat ze geen rekening houdt met de individuele voedingsbehoefte van een persoon. Een man van 2 meter heeft veel meer energie, eiwit en micronutriënten nodig, dan een vrouw van 1.50m. Ook een jonge sporter heeft veel meer energie nodig dan een 80-jarige passieve vrouw. Het gevaar hierbij is dat sommige personen te weinig energie en voedingsstoffen binnenkrijgen om goed te kunnen functioneren. Ieder persoon is uniek en heeft een persoonlijk dieet nodig.

terug naar overzicht